Een spandoek voor uw campagne

In een wereld waarin we op iedere hoek reclame vinden, is het niet zo makkelijk om zelf zichtbaar te worden. Nog moeilijker is het vaak om zichtbaar te blijven. Een manier die altijd werkt is een boodschap op een spandoek. 

Het vereist wat voorwerk en discussie vooraleer de boodschap waarmee u naar buiten wilt treden vorm krijgt, maar is eenmaal een besluit genomen dan kunt u daarmee op zoek naar het bijpassende banner. Hierbij spelen vragen als:
– hoe groot moet het minimaal zijn?
– welk gewicht kunnen we met twee personen gedurende een paar uur aan of kan de muur waaraan het wordt bevestigd aan?
– wat mag het kosten?
– komt er alleen een tekst op of ook een logo of een versiering?
Natuurlijk speelt bij dit alles de grootte, de kleurstelling en de vormgeving een belangrijke rol.

Professioneel spandoek

In tegenstelling tot wat mensen vaak denken, maakt het wel degelijk iets uit hoe een doek er uit ziet. Een laken met tekst zegt natuurlijk ook wat u kwijt wilt, maar een professionele banner valt veel sneller en veel meer op. Zeker wanneer afgeweken wordt van wat standaard is. Zo zal een spreuk die boven iedereen uit prijkt bij een demonstratie meer aandacht krijgen dan een doek dat gewoon meegedragen wordt. Dat geldt eveneens voor een uiting die aan een buitenmuur bevestigd wordt. Hoe professioneler hoe meer aandacht is letterlijk een feit.

Opvallen

De andere manier om aandacht te verwerven is de uiting zelf. Hierbij gaat het en om de boodschap en om wat er verder naast, boven, onder staat, want het maakt wel degelijk uit op welke manier de uiting naar buiten gebracht wordt. Wie de wereld oproept om meer aandacht aan het milieu te schenken, wil net zo graag dat velen het zien dan wanneer een club een open dag aan wil kondigen. Een prachtig bedrukt spandoek trekt meteen de aandacht. Mensen willen weten wat er op staat. Zo zal de boodschap zichzelf verkopen en zich snel verspreiden. Dat is de manier waarop deze boodschap niet alleen zichtbaar wordt, maar vooral ook zichtbaar blijft.

via: Reclame.blog.nl